Oh, Noh to spektakl skonstruowany na podstawie japońskiego dramatu Izutsu autorstwa Zeami jednego z pierwszych
i czołowych dramatopisarzy klasycznej szkoły teatru Noh. Akcja rozgrywa się na granicy snu i jawy. Jest to spektakl multimedialny, swego rodzaju dekonstrukcja zasad obecnych w tradycji teatru Noh, jak i próba zweryfikowania w niej paradoksalnego wizerunku kobiety jako performerki. W spektaklu miarą czasu jest nie tylko struktura dramatu czy tempo muzyki wykonywanej przez Kinematic Ensemble, ale też i obraz. Artyści tworzą sensualną, niestałą, zmienną atmosferę,
która przemija wraz z nadejściem świtu.
Premierę spektaklu Oh, Noh wspierają: APAP - Advancing Performing Arts Projects, Narodowe Centrum Kultury Program Młoda Polska, ProHelvetia, Work Space Brussels, Tanzhaus Zurich, Szene Salzburg.
Koncept U/LOI:
Kaya Kołodziejczyk & Karolina Wołkowiecka
Wykonawcy: Ewelina Guzik, Kaya Kołodziejczyk, Karolina Wołkowiecka
Kinematic Ensemble:Barbara Drążkowska (fortepian), Olga Wojciechowska (I skrzypce), Linda Jankowska (II skrzypce), Emilia Goch (altówka), Tomasz Szczęsny (wiolonczela)
Muzyka: Szymon Brzóska
Kostiumy: Grzegorz Matląg/Maldoror
Reżyseria światła: Herman Venderickx
Dramaturgia: Magdalena Ostrokólska-Płatek
Menadżer produkcji: Natalia Starowieyska
i czołowych dramatopisarzy klasycznej szkoły teatru Noh. Akcja rozgrywa się na granicy snu i jawy. Jest to spektakl multimedialny, swego rodzaju dekonstrukcja zasad obecnych w tradycji teatru Noh, jak i próba zweryfikowania w niej paradoksalnego wizerunku kobiety jako performerki. W spektaklu miarą czasu jest nie tylko struktura dramatu czy tempo muzyki wykonywanej przez Kinematic Ensemble, ale też i obraz. Artyści tworzą sensualną, niestałą, zmienną atmosferę,
która przemija wraz z nadejściem świtu.
Premierę spektaklu Oh, Noh wspierają: APAP - Advancing Performing Arts Projects, Narodowe Centrum Kultury Program Młoda Polska, ProHelvetia, Work Space Brussels, Tanzhaus Zurich, Szene Salzburg.
Koncept U/LOI:
Kaya Kołodziejczyk & Karolina Wołkowiecka
Wykonawcy: Ewelina Guzik, Kaya Kołodziejczyk, Karolina Wołkowiecka
Kinematic Ensemble:Barbara Drążkowska (fortepian), Olga Wojciechowska (I skrzypce), Linda Jankowska (II skrzypce), Emilia Goch (altówka), Tomasz Szczęsny (wiolonczela)
Muzyka: Szymon Brzóska
Kostiumy: Grzegorz Matląg/Maldoror
Reżyseria światła: Herman Venderickx
Dramaturgia: Magdalena Ostrokólska-Płatek
Menadżer produkcji: Natalia Starowieyska
Kaya Kołodziejczyk performerka, choreograf. W 2007 r. powołała do życia niezależny kolektyw artystyczny U/LOI - Universal Law of Impermanence. Jest absolwentką HfMDK Frankfurt am Main, P.A.R.T.S. oraz Warszawskiej Szkoły Baletowej. Stypendystka Fundacji Rudolfa Nurejewa, MKiDN, Młoda Polska NCK, DanceWEB2004.
Karolina Wołkowiecka absolwentka Warszawskiej Szkoły Baletowej, P.A.R.T.S. i Królewskiego Konserwatorium w Antwerpii. Pracowała m.in. z Krisem Verdonckiem, In-vitro, Manuelą Rastaldi oraz Merlin Spie. Z Universal Law Of Impermanence związana jest od roku 2008. Stypendystka Rządu Flamandzkiego i DanceWEB 2005.
Ewelina Guzik, tańczyła w EST (Eksperymentalnym Studio Tańca) w Krakowie, prowadzonym przez Iwonę Olszowską. Od 2002 roku pracuje i mieszka w Zurychu. Współpracowała m.in. z Milli Bitterli, Charlotte Vanden Eynde czy Pipilotti Rist.
Ewelina Guzik jest absolwentką P.A.R.T.S. oraz stypendystką DanceWEB 2000.
Magdalena Ostrokólska-Płatek reżyser teatralny, pisze teksty, przygotowuje performensy i pokazy mody. Od roku 2006 mieszka i pracuje w Szwajcarii. Była asystentka Krystiana Lupy przy spektakluLunatycy oraz Jerzego Stuhra przy filmie Spis cudzołożnic. Wśród jej produkcji znalazły się Und so weiter. Und sofort. Autobus Lukasa Bärfussa, Decocoon Medical Treatments against Christmas Depression w Teatrze Stadelhoffen w Zurychu.
Herman Venderickx projektant wnętrz. Od 1996 pracuje jako technik światła i dźwięku w Kaaitheatre w Brukseli i od 2001 jako dyrektor techniczny dla Alix Eynaudi. Pracuje z różnymi artystami m.in. z: Raimundem Hoghe, Janem Decorte, Thomasem Hauertem/Zoo, Alix Eynaudi, festiwalami: Kunstenfestivaldesarts w Brukseli, Festival d'Avignon i wieloma teatrami w Europie. W sezonie 2003-2004 był dyrektorem technicznym zespołu Dood Paard z Amsterdamu i w 2008-2009 Krisa Verdoncka w Brukseli. Z U/LOI Herman pracuje od 2008 roku. Skomponował światła i scenografię do projektów Birth Out ... i PK.
KINEMATIC ENSEMBLE
Entuzjastyczna reakcja publiczności i krytyki na słyszaną podczas spektakli muzykę Brzóski, zachęciła kompozytora do zrealizowania projektu, w którym muzyka ta mogłaby zaistnieć w kontekście sali koncertowej jako twór autonomiczny. Stąd pojawił się pomysł stałego zespołu wykonawców współpracujących przy projekcie – tak właśnie w 2010 roku narodził się Kinematic Ensemble. Zespół w składzie Olga Wojciechowska (I skrzypce), Linda Jankowska (II skrzypce), Emilia Goch (altówka), Tomasz Szczęsny (wiolonczela) oraz Barbara Drążkowska (fortepian). Zadebiutował 11 grudnia 2010 roku w szczecińskich 13 Muzach koncertem muzyki Szymona Brzóski pochodzącej ze spektakli Orbo Novo, Sutra, (S)NOW oraz Dunas.
Szymon Brzóska kompozytor, absolwent Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie kompozycji
prof. Mirosława Bukowskiego oraz podyplomowych studiów kompozycji w Królewskim Konserwatorium w Antwerpii
pod kierunkiem Luca van Hove. Laureat wielu konkursów kompozytorskich w kraju i za granicą. Szymon zainteresowany jest fuzją muzyki z innymi dziedzinami sztuki, takimi jak taniec współczesny, teatr czy kino, co zaowocowało współpracą z takimi artystami, jak: Sidi Larbi Cherkaoui, Diastème, Maria Pagés. Komponował m.in. dla Cedar Lake Company w Nowym Jorku, Het Nationale Ballet w Amsterdamie oraz Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu.
Karolina Wołkowiecka absolwentka Warszawskiej Szkoły Baletowej, P.A.R.T.S. i Królewskiego Konserwatorium w Antwerpii. Pracowała m.in. z Krisem Verdonckiem, In-vitro, Manuelą Rastaldi oraz Merlin Spie. Z Universal Law Of Impermanence związana jest od roku 2008. Stypendystka Rządu Flamandzkiego i DanceWEB 2005.
Ewelina Guzik, tańczyła w EST (Eksperymentalnym Studio Tańca) w Krakowie, prowadzonym przez Iwonę Olszowską. Od 2002 roku pracuje i mieszka w Zurychu. Współpracowała m.in. z Milli Bitterli, Charlotte Vanden Eynde czy Pipilotti Rist.
Ewelina Guzik jest absolwentką P.A.R.T.S. oraz stypendystką DanceWEB 2000.
Magdalena Ostrokólska-Płatek reżyser teatralny, pisze teksty, przygotowuje performensy i pokazy mody. Od roku 2006 mieszka i pracuje w Szwajcarii. Była asystentka Krystiana Lupy przy spektakluLunatycy oraz Jerzego Stuhra przy filmie Spis cudzołożnic. Wśród jej produkcji znalazły się Und so weiter. Und sofort. Autobus Lukasa Bärfussa, Decocoon Medical Treatments against Christmas Depression w Teatrze Stadelhoffen w Zurychu.
Herman Venderickx projektant wnętrz. Od 1996 pracuje jako technik światła i dźwięku w Kaaitheatre w Brukseli i od 2001 jako dyrektor techniczny dla Alix Eynaudi. Pracuje z różnymi artystami m.in. z: Raimundem Hoghe, Janem Decorte, Thomasem Hauertem/Zoo, Alix Eynaudi, festiwalami: Kunstenfestivaldesarts w Brukseli, Festival d'Avignon i wieloma teatrami w Europie. W sezonie 2003-2004 był dyrektorem technicznym zespołu Dood Paard z Amsterdamu i w 2008-2009 Krisa Verdoncka w Brukseli. Z U/LOI Herman pracuje od 2008 roku. Skomponował światła i scenografię do projektów Birth Out ... i PK.
KINEMATIC ENSEMBLE
Entuzjastyczna reakcja publiczności i krytyki na słyszaną podczas spektakli muzykę Brzóski, zachęciła kompozytora do zrealizowania projektu, w którym muzyka ta mogłaby zaistnieć w kontekście sali koncertowej jako twór autonomiczny. Stąd pojawił się pomysł stałego zespołu wykonawców współpracujących przy projekcie – tak właśnie w 2010 roku narodził się Kinematic Ensemble. Zespół w składzie Olga Wojciechowska (I skrzypce), Linda Jankowska (II skrzypce), Emilia Goch (altówka), Tomasz Szczęsny (wiolonczela) oraz Barbara Drążkowska (fortepian). Zadebiutował 11 grudnia 2010 roku w szczecińskich 13 Muzach koncertem muzyki Szymona Brzóski pochodzącej ze spektakli Orbo Novo, Sutra, (S)NOW oraz Dunas.
Szymon Brzóska kompozytor, absolwent Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu w klasie kompozycji
prof. Mirosława Bukowskiego oraz podyplomowych studiów kompozycji w Królewskim Konserwatorium w Antwerpii
pod kierunkiem Luca van Hove. Laureat wielu konkursów kompozytorskich w kraju i za granicą. Szymon zainteresowany jest fuzją muzyki z innymi dziedzinami sztuki, takimi jak taniec współczesny, teatr czy kino, co zaowocowało współpracą z takimi artystami, jak: Sidi Larbi Cherkaoui, Diastème, Maria Pagés. Komponował m.in. dla Cedar Lake Company w Nowym Jorku, Het Nationale Ballet w Amsterdamie oraz Polskiego Teatru Tańca w Poznaniu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz